Microsoft bestätigt: Windows Azure Ausfall war ein Schaltjahr Problem

[ 3 ] März 2, 2012 |

Microsoft hat bestätigt, dass der 12-stündige Ausfall am vergangenen Mittwoch auf ein Softwareproblem im Zusammenhang mit dem Schaltjahr (29. Februar) zurückzuführen ist.

Der Fehler führte dazu, dass das System die Zeit nicht korrekt berechnen konnte. In einem Blogeintrag schreibt Azure Lead Engineer Bill Laing, dass sein Team in der Lage war, das Problem zu beheben und der Service für die meisten Kunden um 03.00 Uhr Pazifischer Zeit wiederhergestellt werden konnte. Etwa mehr als neun Stunden nachdem das Problem bekannt wurde. In einem weiteren Eintrag versprach er zudem eine zeitnahe Analyse der Probleme.


Bildquelle: http://blog.mhcache.com

Category: News

About the Author ()

Rene Buest is Senior Analyst and Cloud Practice Lead at Crisp Research, covering cloud computing and IT infrastructures. He is member of the worldwide Gigaom Research Analyst Network, top cloud computing blogger in Germany and one of the worldwide top 50 bloggers in this area. In addition, he is one of the world’s top cloud computing influencers and belongs to the top 100 cloud computing experts on Twitter. For more than 16 years he is focused on the strategic use of information technology in businesses and the IT impact on our society as well as disruptive technologies. Rene Buest is the author of numerous professional cloud computing and technology articles, speaker and participant of experts rounds. On CloudUser.de he writes about topics from the fields of cloud computing, it-infrastructures, technologies, management and strategies. He holds a diploma in computer engineering from the Hochschule Bremen (Dipl.-Informatiker (FH)) as well as a M.Sc. in IT-Management and Information Systems from the FHDW Paderborn.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.